Na naszych kursach on-line gwarantujemy:
- Zajęcia na żywo z nauczycielami – masz bezpośredni kontakt z wykładowcą.
- Jedyna taka kadra – masz zajęcia z najlepszymi egzaminatorami, wykładowcami i doświadczonymi korepetytorami.
- Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
- Zajęcia na kursach prowadzone są w formie: wykładów, dyskusji, ćwiczeń, testów, czyli mają charakter warsztatów ćwiczeniowych.
- Materiały na zajęcia udostępniane są przed spotkaniem na żywo – masz czas, aby przygotować się do kolejnych zajęć.
- Wykłady i spotkania prowadzone są zgodnie z harmonogramem – Twoja nauka jest systematyczna i uporządkowana.
- Testy sprawdzające i kartkówki – motywują do nauki i pozwalają Ci sprawdzać Twoje postępy w nauce.
- E-dziennik – kontakt z wykładowcami, dostęp do materiałów, frekwencja na zajęciach, oceny z testów.
- Elastyczny czas zajęć – możesz wybrać dogodny dla Ciebie termin spotkań.
- Nie marnujesz czasu na dojazdy.
- Przyjazna atmosfera.
- Nasze kursy mają fenomenalne opinie! Kursanci nas polecają.
O egzaminie ósmoklasisty z matematyki:
W arkuszu egzaminacyjnym znajdują się zarówno zadania zamknięte jak i otwarte. Zadania otwarte to takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedź. Przedstawione rozwiązanie zadania musi obrazować tok rozumowania, zawierać niezbędne rachunki, przekształcenia czy wnioski.
Wśród zadań otwartych znajdują się zarówno takie, które będzie można rozwiązać typowym sposobem, jak i takie, które będą wymagały zastosowania niestandardowych metod rozwiązywania. Uczeń będzie musiał wykorzystując posiadane wiadomości i umiejętności, wymyślić i zrealizować własny plan rozwiązania zadania, który pozwoli mu wykonać polecenie lub udzielić odpowiedzi na pytanie postawione w zadaniu.
O kursie ósmoklasisty z matematyki:
Każde zajęcia w ramach kursu przygotowawczego do egzaminu ósmoklasisty rozpoczynają się od wstępu teoretycznego, w trakcie którego nauczyciel w uporządkowany sposób przedstawia zagadnienia niezbędne do rozwiązywania zadań egzaminacyjnych. Następnie wykładowca wraz z grupą rozwiązuje pakiet zadań mających na celu utrwalenie materiału. W momencie, gdy kursanci osiągną właściwy poziom umiejętności, przystępują do samodzielnego rozwiązywania zadań.
W celu utrwalenia materiału oraz zweryfikowania aktualnego stanu wiedzy słuchaczy, w trakcie kursu odbywają się cykliczne sprawdziany. Sprawdziany te są oceniane i dokładnie omawiane.
Zajęcia odbywają się w formie warsztatowej. Dzięki zadaniom rozwiązywanym w grupach materiał jest szybko przyswajany. Natomiast wykonując ćwiczenia egzaminacyjne podczas pracy indywidualnej uczestnicy mogą sprawdzić, czy potrafią prawidłowo zastosować przyswojony materiał.
Główne założenia kursu do egzaminu ósmoklasisty:
- powtórzenie i utrwalenie materiału szkolnego,
- oswojenie z formą egzaminu,
- rozwinięcie umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu,
- rozwinięcie umiejętności opanowania stresu.
Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji, jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
Rozkład tematów na kursie z matematyki
TEMAT ZAJĘĆ | KSZTAŁCONE UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA | CZAS TRWANIA |
LICZBY CAŁKOWITE | Uczeń: rozróżnia liczby pierwsze i złożone oblicza NWW i NWD par liczb uzasadnia podzielność liczb przedstawia liczby całkowite na osi liczbowej oblicza wartość bezwzględną liczb całkowitych wykonuje podstawowe działania na liczbach całkowitych zna kolejność wykonywania działań stosuje prawa działań dla skracania obliczeń | 3 godziny |
LICZBY WYMIERNE | Uczeń: zna definicję liczby wymiernej rozpoznaje rozwinięcia dziesiętne liczb wymiernych i niewymiernych przedstawia liczby wymierne na osi liczbowej tworzy liczbę odwrotną do podanej wykonuje działania w zbiorze liczb wymiernych wykorzystuje prawa działań do skracania obliczeń | 3 godziny |
OBLICZENIA PROCENTOWE | Uczeń: oblicza procent podanej liczby oblicza liczbę, gdy dany jest jej procent oblicza jakim procentem jednej liczby jest druga liczba oblicza o ile procent mniej? (więcej) odczytuje informacje z diagramów, tabel, wykresów | 3 godziny |
PROCENTY W ZADANIACH TEKSTOWYCH | Uczeń: wykonuje obliczenia bankowe oblicza podwyżki i obniżki cen oblicza stężenia procentowe stosuje procenty w geometrii przetwarza informacje odczytane z tabel, diagramów, wykresów | 3 godziny |
POTĘGA O WYKŁADNIKU NATURALNYM | Uczeń: zna definicję potęgi potęguje liczby wymierne zapisane w różny sposób mnoży i dzieli potęgi o tych samych podstawach zamienia podstawy potęg mnoży i dzieli potęgi o tych samych wykładnikach zamienia wykładniki potęg stosuje notację wykładniczą wykonuje działania łączne na potęgach | 3 godziny |
PIERWIASTEK 2-GO I 3-GO STOPNIA | Uczeń: zna i stosuje definicje pierwiastków wykonuje działania na pierwiastkach uzasadnia, czy dany pierwiastek jest liczbą wymierną, czy niewymierną wyłącza czynnik przed znak pierwiastka wykonuje działania łączne na pierwiastkach stosuje działania na pierwiastkach w obliczeniach geometrycznych | 3 godziny |
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE | Uczeń: rozróżnia jednomiany i sumy algebraiczne nazywa wyrażenia algebraiczne zapisuje treść zadania wyrażeniem algebraicznym wykonuje działania na jednomianach i sumach algebraicznych wyłącza wspólny czynnik przed nawias stosuje rachunek algebraiczny w uzasadnianiu własności liczb wymiernych wykorzystuje rachunek algebraiczny w rozwiązywaniu zadań z geometrii | 3 godziny |
RÓWNANIE I STOPNIA Z JEDNĄ NIEWIADOMĄ | Uczeń: rozpoznaje równanie I stopnia sprawdza czy podana liczba jest rozwiązaniem równania sprawdza czy równanie jest równoważne podanemu dopisuje równania równoważne danemu rozwiązuje równania metodą równań równoważnych uzasadnia, że równanie tożsamościowe ma nieskończenie wiele rozwiązań wykazuje brak rozwiązania równania sprzecznego przekształca wzory | 3 godziny |
ROZWIĄZYWANIE ZADAŃ TEKSTOWYCH ZA POMOCĄ RÓWNAŃ | Uczeń: rozwiązuje zadania dot. codziennych zakupów rozwiązuje zadania dot. wieku rozwiązuje zadania o treści geometrycznej wykorzystuje obliczenia procentowe w zadaniach tekstowych oblicza stężenia procentowe odczytuje i przetwarza dane uzyskane z diagramów i wykresów | 3 godziny |
PROPORCJONALNOŚĆ PROSTA | Uczeń: podaje przykłady wielkości wprost proporcjonalnych zna i stosuje własności wielkości proporcjonalnych zapisuje treści zadań za pomocą proporcji rozwiązuje równanie zapisane w postaci proporcji rysuje wykres proporcjonalności prostej odczytuje informacje z wykresu proporcjonalności prostej rozwiązuje zadania tekstowe | 3 godziny |
PODSTAWOWE WŁASNOŚCI FIGUR GEOMETRYCZNYCH PŁASKICH | Uczeń: zna pojęcie kąta rozpoznaje kąty wierzchołkowe, odpowiadające, naprzemianległe, przyległe rozpoznaje kąty środkowe i wpisane w okrąg wskazuje kąty wewnętrzne i zewnętrzne wielokąta rozpoznaje wielokąty foremne oblicza sumę kątów wewnętrznych w n-kącie zna podstawowe własności trójkątów i czworokątów zna i stosuje własności symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta oblicza obwód i pole koła, długość łuku, pole wycinka koła, obwód i pole pierścienia kołowego zna własności stycznej do okręgu i własności okręgów stycznych | 3 godziny |
TWIERDZENIE PITAGORASA | Uczeń: zna twierdzenie Pitagorasa i stosuje go do obliczania długości odcinków w różnych figurach płaskich | 3 godziny |
ROZWIĄZYWANIE TRÓJKĄTÓW PROSTOKĄTNYCH O KĄTACH OSTRYCH 30 | Uczeń: zna własności trójkąta prostokątnego, który jest połową trójkąta równobocznego zna własności trójkąta prostokątnego będącego połową kwadratu stosuje własności w/w trójkątów do obliczania odcinków w wielokątach | 3 godziny |
WŁASNOŚCI TRÓJKĄTÓW | Uczeń: rysuje i oblicza wysokości trójkątów zna własności trójkąta równobocznego, równoramiennego, prostokątnego oblicza obwody i pola trójkątów rozwiązuje charakterystyczne trójkąty prostokątne przekształca wzory stosuje obliczenia procentowe kształci pojęcie stosunku odcinków i liczb stosuje rachunek algebraiczny w planimetrii | 3 godziny |
WŁASNOŚCI CZWOROKĄTÓW | Uczeń: zna własności czworokątów oblicza obwody i pola czworokątów stosuje obliczenia procentowe rozwiązuje charakterystyczne trójkąty prostokątne przekształca wzory stosuje rachunek algebraiczny w planimetrii | 3 godzin |
PRZYSTAWANIE TRÓJKĄTÓW | Uczeń: zna i stosuje cechy przystawania trójkątów dowodzi własności figur geometrycznych płaskich | 3 godziny |
ZADANIA NA DOWODZENIE | Uczeń: uzasadnia własności figur płaskich wykorzystując: własności symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta sumę kątów przyległych równość kątów wierzchołkowych, naprzemianległych, odpowiadających cechy przystawania trójkątów sumę kątów wewnętrznych wielokąta własności trójkąta równobocznego i równoramiennego własności trójkątów charakterystycznych własności czworokątów równość pola pow. wielokątów przystających twierdzenie o kątach środkowych i wpisanych w okrąg | 3 godziny |
UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH | Uczeń: znajduje położenie punktów o podanych współrzędnych odczytuje współrzędne punktów oblicza obwody i pola wielokątów o podanych współrzędnych jego wierzchołków stosuje tw. Pitagorasa do obliczania długości odcinka oblicza współrzędne środka odcinka | 3 godziny |
SYMETRIE | Uczeń: zna własności symetrii osiowej i środkowej rysuje obrazy figur w symetrii osiowej i środkowej oblicza obwody i pola figur osiowo i środkowo symetrycznych znajduje obrazy figur geometrycznych w symetrii osiowej względem osi OX i OY i symetrii środkowej względem punktu (0,0) | 3 godziny |
POLE POWIERZCHNI I OBJĘTOŚĆ GRANIASTOSŁUPA | Uczeń: oblicza pole powierzchni i objętość graniastosłupów stosuje tw. Pitagorasa | 3 godziny |
POLE POWIERZCHNI I OBJĘTOŚĆ OSTROSŁUPA | Uczeń: oblicza pole powierzchni i objętość ostrosłupówstosuje tw. Pitagorasaoblicza pole powierzchni i objętość brył złożonych z graniastosłupów i ostrosłupów | 3 godziny |
ELEMENTY STATYSTYKI I KOMBINATORYKI | Uczeń: oblicza średnią arytmetyczną kilku liczb oblicza medianę i modę ciągu liczbowego odczytuje i przetwarza informacje przedstawione na diagramach i w tabelach stosuje rachunek algebraiczny zlicza obiekty w prostych sytuacjach kombinatorycznych oblicza prawdopodobieństwo stosując klasyczną definicję prawdopodobieństwa | 3 godziny |
DOSTRZEGANIE REGULARNOŚCI, PODOBIEŃSTW ORAZ ANALOGII I FORMUŁOWANIE OGÓLNYCH WNIOSKÓW ROZWIĄZYWANIE TESTÓW EGZAMINACYJNYCH | Uczeń: odczytuje informacje z rysunku, opisu słownego, tabeli dostrzega podobieństwo i regularność powtarzania się pewnych elementów zapisuje odkrytą regularność dla jednego, dwóch, trzech… n- elementów i zapisuje ogólny wniosek za pomocą wyrażenia algebraicznego stosuje nabyte umiejętności w rozwiązywaniu zadań o różnej tematyce | 3 godziny |