O egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego:
W arkuszu egzaminacyjnym znajdują się zarówno zadania zamknięte, jak i otwarte. Zadania otwarte to takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedzi. Wśród zadań otwartych znajdują się:
- zadania z luką, wymagające uzupełnienia zdania lub krótkiego tekstu jednym lub kilkoma wyrazami,
- zadania krótkiej odpowiedzi, wymagające stworzenia krótkiego tekstu, w tym zadania sprawdzające,
- zadanie rozszerzonej odpowiedzi, wymagające napisania wypracowania.
W zadaniach egzaminacyjnych szczególny nacisk zostaje położony na sprawdzenie umiejętności związanych z argumentowaniem, wnioskowaniem, formułowaniem opinii. Udzielenie poprawnej odpowiedzi będzie wymagało również kompetencji literackich (np. rozumienia sensu utworów), kulturowych (np. interpretacji plakatu), językowych (np. świadomego korzystania z różnych środków językowych).
O kursie ósmoklasisty z języka polskiego:
Każde zajęcia w ramach kursu przygotowawczego do egzaminu ósmoklasisty rozpoczynają się od wstępu teoretycznego, w trakcie którego nauczyciel w uporządkowany sposób przedstawia zagadnienia niezbędne do rozwiązywania zadań egzaminacyjnych. Następnie wykładowca wraz z grupą rozwiązuje pakiet zadań mających na celu utrwalenie materiału. W momencie, gdy kursanci osiągną właściwy poziom umiejętności, przystępują do samodzielnego rozwiązywania zadań.
W celu utrwalenia materiału oraz zweryfikowania aktualnego stanu wiedzy słuchaczy, w trakcie kursu odbywają się cykliczne sprawdziany. Sprawdziany te są oceniane i dokładnie omawiane.
Zajęcia odbywają się w formie warsztatowej. Dzięki zadaniom rozwiązywanym w grupach materiał jest szybko przyswajany. Natomiast wykonując ćwiczenia egzaminacyjne podczas pracy indywidualnej uczestnicy mogą sprawdzić, czy potrafią prawidłowo zastosować przyswojony materiał.
Główne założenia kursu do egzaminu ósmoklasisty:
- powtórzenie i utrwalenie materiału szkolnego,
- oswojenie z formą egzaminu,
- rozwinięcie umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu,
- rozwinięcie umiejętności opanowania stresu.
Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji, jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
Rozkład tematów na kursie z języka polskiego
KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE
- Rozwijanie rozumienia wartości języka polskiego.
- Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formułowanie odpowiedzi za własne zachowania językowe.
- Poznawanie podstawowych pojęć oraz terminów służących do opisywania języka i językowego komunikowania się ludzi.
- Kształcenie umiejętności porozumiewania się (słuchania, czytania, mówienia i pisania) w różnych sytuacjach.
Kształcenie umiejętności poprawnego mówienia oraz pisania zgodnego z zasadami pisowni polskiej.
TWORZENIE WYPOWIEDZI
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w określonych formach wypowiedzi pisemnych.
- Rozwijanie umiejętności stosowania środków stylistycznych i dbałości o estetykę tekstu oraz umiejętności organizacji tekstu.
Poznawanie podstawowych zasad retoryki, w szczególności argumentowania.
ZASTOSOWANIE OKREŚLONYCH WIADOMOŚCI I KONKRETNYCH UMIEJĘTNOŚCI W PRAKTYCE – TESTY
LITERATURA DO EGZAMINU
Charles Dickens- „Opowieść wigilijna”
Aleksander Fredro- „Zemsta”
Jan Kochanowski- wybór fraszek, pieśni i trenów (w tym treny: I, V, VII, VIII)
Aleksander Kamiński- „Kamienie na szaniec”
Ignacy Krasicki- „Żona modna”
Adam Mickiewicz- „Reduta Ordona”, „Śmierć Pułkownika”, „Świtezianka”, „II część Dziadów”, wybrany utwór z cyklu „Sonety Krymskie”, „Pan Tadeusz” (całość)
Antoine de Saint-Exupery- „Mały Książę”
Henryk Sienkiewicz- „Quo Vadis”, „Latarnik”
Juliusz Słowacki- „Balladyna”
Stefan Żeromski- „Syzyfowe prace”
Sławomir Mrożek- „Artysta” Melchior Wańkowicz- „Ziele na kraterze” (fragmenty), „Tędy i owędy” (wybrany reportaż)
JAK TO NAPISAĆ? | LICZBA GODZIN |
Dłuższa wypowiedź pisemna w formie: rozprawki, opowiadania, charakterystyki, opisu, sprawozdania. | 9 |
HISTORIA LITERATURY Podział na epoki literackie i ich charakterystyka. | 6 |
TEORIA LITERATURY Rodzaje i gatunki literackie. | 6 |
Środki artystyczne: -fonetyczne -słowotwórcze -składniowe -słownikowe | 6 |
Dzieła sztuki jako teksty kultury | 2 |
SŁOWNICTWO I FRAZEOLOGIA | 6 |
FLEKSJA Części mowy odmienne: czasownik, rzeczownik, przymiotnik, liczebnik, zaimek | 8 |
Części mowy nieodmienne: przysłówek, przyimek, spójnik, wykrzyknik, partykuła | 2 |
FLEKSJA Budowa zdania | 3 |
Części zdania | 3 |
Zdania złożone wpsółrzędnie | 3 |
Zdania złożone podrzędnie | 3 |
Zdania złożone wielokrotnie | 3 |
TEST KOMPETENCYJNY sprawdzenie wiadomości, omówienie i uzupełnienie | 3 |
TESTY EGZAMINACYJNE rozwiązywanie, analiza i omówienie | 6 |
Na naszych kursach ON-line gwarantujemy:
- Zajęcia na żywo z nauczycielami – masz bezpośredni kontakt z wykładowcą.
- Jedyna taka kadra – masz zajęcia z najlepszymi egzaminatorami, wykładowcami i doświadczonymi korepetytorami.
- Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
- Zajęcia na kursach maturalnych prowadzone są w formie: wykładów, dyskusji, ćwiczeń, testów, czyli mają charakter warsztatów ćwiczeniowych.
- Materiały na zajęcia udostępniane są przed spotkaniem na żywo – masz czas, aby przygotować się do kolejnych zajęć.
- Wykłady i spotkania prowadzone są zgodnie z harmonogramem – Twoja nauka jest systematyczna i uporządkowana.
- Testy sprawdzające i kartkówki – motywują do nauki i pozwalają Ci sprawdzać Twoje postępy w nauce.
- E-dziennik – kontakt z wykładowcami, dostęp do materiałów, frekwencja na zajęciach, oceny z testów.
- Elastyczny czas zajęć – możesz wybrać dogodny dla Ciebie termin spotkań.
- Nie marnujesz czasu na dojazdy.
- Przyjazna atmosfera
- Nasze kursy mają fenomenalne opinie! Kursanci nas polecają.