O egzaminie ósmoklasisty z języka angielskiego:
W arkuszu egzaminacyjnym znajdują się zarówno zadania zamknięte jak i otwarte. Zadania otwarte to takie, w których uczeń samodzielnie formułuje odpowiedzi. Większość zadań otwartych wymaga uzupełnienia podanego tekstu jednym lub kilkoma słowami. Oprócz zadań w języku obcym w arkuszu mogą wystąpić zadania, w których uczeń na podstawie tekstu w języku angielskim przekazuje informację w języku polskim. Wśród zadań otwartych znajduje się również zadanie polegające na napisaniu dłuższej wypowiedzi pisemnej. Zadanie stawia ucznia w określonej sytuacji z życia codziennego i sprawdza, czy potrafi on porozumieć się z obcokrajowcem, np. udzielając mu danej informacji.
O kursie ósmoklasisty z języka angielskiego:
Każde zajęcia w ramach kursu przygotowawczego do egzaminu ósmoklasisty rozpoczynają się od wstępu teoretycznego, w trakcie którego nauczyciel w uporządkowany sposób przedstawia zagadnienia niezbędne do rozwiązywania zadań egzaminacyjnych. Następnie wykładowca wraz z grupą rozwiązuje pakiet zadań mających na celu utrwalenie materiału. W momencie, gdy kursanci osiągną właściwy poziom umiejętności, przystępują do samodzielnego rozwiązywania zadań.
W celu utrwalenia materiału oraz zweryfikowania aktualnego stanu wiedzy słuchaczy, w trakcie kursu odbywają się cykliczne sprawdziany. Sprawdziany te są oceniane i dokładnie omawiane.
Zajęcia odbywają się w formie warsztatowej. Dzięki zadaniom rozwiązywanym w grupach materiał jest szybko przyswajany. Natomiast wykonując ćwiczenia egzaminacyjne podczas pracy indywidualnej uczestnicy mogą sprawdzić, czy potrafią prawidłowo zastosować przyswojony materiał.
Główne założenia kursu do egzaminu ósmoklasisty:
- powtórzenie i utrwalenie materiału szkolnego,
- oswojenie z formą egzaminu,
- rozwinięcie umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu,
- rozwinięcie umiejętności opanowania stresu.
Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji, jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
Rozkład tematów na kursie z języka angielskiego
TEMATY | UMIEJĘTNOŚCI | LICZBA GODZIN |
Rozumienie ze słuchu tekstu na poziomie ósmoklasisty pod względem treści i o niewielkim stopniu zróżnicowania struktur leksykalno-gramatycznych. | – zdający potrafi określić główną myśl tekstu i poszczególnych części tekstu, – stwierdzić czy tekst zawiera określone informacje i wyselekcjonować je, – określić intencje autora lub nadawcy tekstu,określić kontekst sytuacyjny | 24 |
Rozumienie tekstu czytanego na poziomie ósmoklasisty pod względem treści i stopnia zróżnicowania struktur leksykalno- gramatycznych | – kursant potrafi określić główną myśl tekstu i poszczególnych części tekstu, – stwierdzić czy tekst zawiera określone informacje i wyselekcjonować je, – określić intencje autora tekstu, – rozpoznać związki między poszczególnymi częściami tekstu, określić kontekst komunikacyjny, – uczeń przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych | 15 |
Wypowiedź pisemna– krótki tekst użytkowy (notatka, e-mail, blog) | – kursant potrafi opisać ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska, czynności, – relacjonować wydarzenia, – wyrażać stany emocjonalne, – przedstawiać i uzasadniać własną opinię, – poprawnie stosować środki leksykalno-gramatyczne oraz językowe, – wypowiadać się w określonej formie z zachowaniem podanego limitu słów, – odmawiać, uzyskiwać, udzielać, przekazywać informacje, wyjaśnienia, pozwolenia. | 12 |
Gramatyka: 1. Przetwarzanie wypowiedzi. 2. Tłumaczenia fragmentów zdań. 3. Czasy: – Present Simple – Present Continuous – Future Simple – Present Perfect – Past Simple – Past Continuous – Past Perfect 4. Strona bierna. 5. Okresy warunkowe. 6. Mowa zależna. 7. Pytania pośrednie. 8. Konstrukcje bezokolicznikowe i gerundialne. 9. Czasowniki frazowe etc… | – kursant potrafi prawidłowo zastosować odpowiedni czas lub konstrukcję gramatyczną w wypowiedzi pisemnej, – potrafi rozpoznać konstrukcję w tekście czytanym, – potrafi sparafrazować wypowiedź zmieniając formę przekazu, – przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje sformułowane w języku polskim | 18 |
Gwarantujemy:
- wysoko wykwalifikowanych nauczycieli,
- naukę w małych grupach,
- systematyczną ocenę postępów nauczania,
- próbny egzamin w trakcie trwania kursu,
- zajęcia w centrum Łodzi,
- wysoką zdawalność,
- stały dostęp do strefy e-studenta
- materiały dydaktyczne w cenie kursu.