Od czego zależy sukces maturalny z historii?
Sukces maturalny głównie zależy od uporządkowania przyswojonej wiedzy, a czasami nawet od przyswojenia jej na nowo. W praktycznym rozwiązywaniu zadań maturalnych istotną rolę gra także sztuka logicznego myślenia, analizy faktów i zjawisk . To klucz do sukcesu, dzięki któremu staniecie się studentami prawa, socjologii, psychologii, itp.
Historia jest jednym z trudniejszych przedmiotów maturalnych. Opanowanie tego przedmiotu wymaga obszernej wiedzy z wielu dziedzin. To nie tylko daty, konferencje, wojny, itp. to także sztuka, kultura, nauka, filozofia oraz archeologia. Jeśli chcesz osiągnąć sukces maturalny musisz umieć łączyć elementy wiedzy z wyżej wymienionych dziedzin nauki.
Warto pamiętać, że egzamin maturalny ma formę pisemną i trwa 180 minut. Arkusz egzaminacyjny składa się z ok. 25 zadań. Większość z nich tworzy część testową. Ostatnie z zadań w arkuszu jest zadaniem rozszerzonej odpowiedzi, czyli wypracowaniem.
O kursie maturalnym z historii:
Program kursu maturalnego z historii na poziomie rozszerzonym uwzględnia zagadnienia z historii Polski i świata, a zakres przekazywanej wiedzy corocznie dostosowywany jest do aktualnych wytycznych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Zajęcia na kursach maturalnych prowadzone są w formie: wykładów, dyskusji, ćwiczeń, testów czyli mają charakter warsztatów ćwiczeniowych. W trakcie odbywanych kursów są przeprowadzane prace kontrolne, rozwiązywane arkusze maturalne, a także przeprowadzane próbne matury. W trakcie zajęć przećwiczona zostanie maksymalna ilość zadań maturalnych wraz z ich szczegółowym omówieniem. Zakładamy także intensywną pracę własną kursantów w postaci zadań domowych, które później dokładnie omawiane są na zajęciach. W przygotowaniu do matury z historii potrzebna jest systematyczność przyswajania wiedzy dlatego najlepiej zacząć jak najwcześniej.
Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji, jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
Rozkład tematów na kursie z historii
TEMATY | UMIEJĘTNOŚCI | METODA PROWADZENIA ZAJĘĆ | LICZBA GODZIN |
Starożytny Bliski Wschód Starożytna Grecja Starożytny Rzym | Potrafi analizować teksty źródłowe. Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia omawianego okresu historycznego. | Wykład Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – starożytność | Ćwiczenia | 2 | |
Początki średniowiecza – Biznacjum, Arabowie, Frankowie, Cesarstwo Ottonów, Słowianie | Potrafi pracować z mapą. Pracuje z tekstami źródłowymi. Zna zagadnienia okresu średniowiecza. | Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | 2 |
Polska wczesnopiastowska | Zna zagadnienia, daty i wydarzenia omawianego okresu historycznego. | Ćwiczenia Pogadanka | 2 |
System lenny w Europie; Spór o inwestyturę; Krucjaty; Monarchie stanowe | Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia omawianego okresu historycznego. | Wykład Ćwiczenia | 2 |
Rozbicie dzielnicowe w Polsce. Polska ostatnich Piastów; Początki panowania Jagiellonów w Polsce. Wojna stuletnia; Kryzys kościoła w XIV i XV w.; Turcy w Europie; Panowanie Kazimierza Jagiellończyka. | Potrafi analizować teksty źródłowe. Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia omawianego okresu historycznego. | Wykład Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – Średniowiecze | Ćwiczenia | 2 | |
Wielkie odkrycia geograficzne; Reformacja; Kontrreformacja; | Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia omawianego okresu historycznego. | Pogadanka Ćwiczenia | 2 |
Polityka europejska w XVI w.; Kształtowanie demokracji szlacheckiej w Polsce; Polityka zagraniczna ostatnich Jagiellonów. Unia lubelska; Pierwsze wolne elekcje; Reformacja w Polsce | Potrafi pracować z mapą. Pracuje z tekstami źródłowymi. Zna daty i wydarzenia z okresu XVI w. | Wykład Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – Polska i świat w XVI w. | Ćwiczenia | 2 | |
Francja w XVII w.; Wojna trzydziestoletnia; Rewolucja w Anglii w XVII. Konflikty Rzeczpospolitej w pierwszej połowie XVII w.; Powstanie Chmielnickiego. Wojny Rzeczpospolitej w drugiej połowie XVII w.; Dekompozycja systemu demokracji szlacheckiej | Potrafi pracować z mapą. Pracuje z tekstami źródłowymi. Zna daty i wydarzenia z okresu XVII w. | Wykład Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – Polska i świat w XVII w. | Ćwiczenia | 2 | |
Wzrost potęgi Rosji, Prus i Austrii w XVIII w.; Powstanie Stanów Zjednoczonych. Czasy saskie w Rzeczpospolitej; Początki panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego; Sejm Wielki i Konstytucja 3-go Maja. II rozbiór Polski; Powstanie Kościuszkowskie; III rozbiór i upadek Rzeczpospolitej | Potrafi pracować z mapą. Pracuje z tekstami źródłowymi. Zna daty i wydarzenia z okresu XVIII w. | Wykład Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – Polska i świat w XVIII w. | Ćwiczenia | 2 | |
Rewolucja francuska i epoka napoleońska Sprawa polska w okresie napoleońskim; Kongres wiedeński Królestwo Polskie 1815-30; Powstanie Listopadowe; Wielka Emigracja; Ziemie polskie 1831-46 Wiosna Ludów w Europie i na ziemiach polskich Wojna secesyjna; Wojna Krymska; Zjednoczenie Włoch; Zjednoczenie Niemiec; Nowe ideologie polityczne; Konflikty kolonialne Powstanie styczniowe; Rusyfikacja, germanizacja; autonomia galicyjska; Partie polityczne na ziemiach polskich XIX/XX w. I wojna światowa; Rewolucje w Rosji w 1917 r.; Sprawa Polska w trakcie I wojny światowej | Potrafi analizować teksty źródłowe. Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia z okresu 1789-1918. | Wykład Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat 3 godziny na ostatni temat |
Sprawdzian – 1789-1918 | Ćwiczenia | 2 | |
Kongres paryski i traktat wersalski; Włochy Mussoliniego; Wielki kryzys gospodarczy Niemcy Hitlera; Państwo Stalina II Rzeczpospolita | Potrafi analizować teksty źródłowe. Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia z omawianego okresu historycznego | Wykład Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – XX –lecie międzywojenne | Ćwiczenia | 2 | |
II wojna światowa – działania na frontach Polska w okresie II wojny światowej Świat po 1945 r. Polska po 1945 r. | Potrafi analizować teksty źródłowe. Pracuje z mapą. Zna zagadnienia, daty i wydarzenia z okresu historycznego po 1939. | Wykład Pogadanka Ćwiczenia Analiza tekstów źródłowych | po 2 godziny na temat |
Sprawdzian – historia po 1939 r. | Ćwiczenia | 2 | |
Próbna matura | Ćwiczenia | 4 | |
Prezentacja multimedialna – Kultura i sztuka | Prezentacja Pogadanka | 2 | |
Prezentacja multimedialna – Politycy | Prezentacja Pogadanka | 2 |
Rozkład tematów na kursie z historii sztuki
TEMATY | UMIEJĘTNOŚCI | METODA PROWADZENIA ZAJĘĆ | ILOŚĆ GODZIN |
Sztuka prehistoryczna (paleolitu, neolitu i brązu) | Zna poszczególne dziedziny sztuki omawianej epoki: architektury, rzeźby i malarstwa, wraz z ich twórcami. Potrafi analizować i porównywać dzieła, rozpoznaje miedzy innymi detale architektoniczne, źródła ikonograficzne przedstawień w sztuce. Potrafi napisać dłuższą wypowiedź na dany temat. Posiada umiejętność rozwiązywania testów. | Wykład Pogadanka Ćwiczenia | 5 |
Sztuka Starożytna: Starożytny Egipt Starożytna Grecja Starożytny Rzym | Wykład Ćwiczenia Pisanie prac Analiza ilustracji | 10 | |
Sztuka wszesnochrześcijańska II-VIw. | Wykład Ćwiczenia | 12 | |
Sztuka Średniowiecza: Sztuka Islamu Sztuka Bizantyjska Sztuka przedromańska i romańska Sztuka gotycka | Pogadanka Ćwiczenia Pisanie prac | ||
Sztuka renesansu – prekursorzy – architektura i malarstwo włoskie – rzeźba renesansowa – malarstwo renesansowe(Włochy, Niderlandy, Niemcy i Francja) – renesans w Polsce – manieryzm | Wykład Ćwiczenia Pogadanka Analiza ilustracji | 12 | |
Sztuka baroku – sztuka przełomu – architektura baroku – rzeźba baroku – malarstwo baroku (Włoch, Flandrii i Holandii, Hiszpanii, Francji, Polski) – rokoko | Wykład Ćwiczenia Pogadanka Analiza ilustracji | 13 | |
Ruch klasyczno – romantyczny w sztuce od połowy XVIII do połowy XIX wieku. – klasycyzm – romantyzm | Wykład Ćwiczenia Pisanie prac | 7 | |
Sztuka II połowy XIX wiek – akademiz – realizm we Francji, w Rosj – symboliści – impresjoniści – postimpresjoniści | Wykład Ćwiczenia Pisanie prac | 8 | |
Styl przełomu wieków secesja. Sztuka – dwa nurty secesji. | Wykład Ćwiczenia | 5 | |
Rzeźba przełomu XIX i XX wieku | Analiza ilustracji | ||
Sztuka XX wieku: – Fowizm – ekspresjonizm w Niemczech – kubizm – futuryzm – konstruktywizm – neoplastycyzm – bauhaus – dadaizm – socrealizm – informel – happeningi – pop-art – opt-art – minimal-art – konceptualizm – hiperrealizm – architektura – Sztuka polska: – Formiści – Rytm – Koloryzm – Grupa „Artes” – Grupa Krakowska | Wykład Ćwiczenia Pogadanka Analiza ilustracji | 12 | |
Próbna matura – po zrealizowaniu połowy materiału – na zakończenie kursu | Ćwiczenia praktyczne | 6 |
Na naszych kursach ON-line gwarantujemy:
- Zajęcia na żywo z nauczycielami – masz bezpośredni kontakt z wykładowcą.
- Jedyna taka kadra – masz zajęcia z najlepszymi egzaminatorami, wykładowcami i doświadczonymi korepetytorami.
- Nadzór merytoryczny nad naszymi kursami sprawuje Łódzki Kurator Oświaty, jest to gwarancja wysokich kwalifikacji jak i doświadczenia zawodowego wykładowców oraz odpowiednio dobranych programów nauczania.
- Zajęcia na kursach maturalnych prowadzone są w formie: wykładów, dyskusji, ćwiczeń, testów, czyli mają charakter warsztatów ćwiczeniowych.
- Materiały na zajęcia udostępniane są przed spotkaniem na żywo – masz czas, aby przygotować się do kolejnych zajęć.
- Wykłady i spotkania prowadzone są zgodnie z harmonogramem – Twoja nauka jest systematyczna i uporządkowana.
- Testy sprawdzające i kartkówki – motywują do nauki i pozwalają Ci sprawdzać Twoje postępy w nauce.
- E-dziennik – kontakt z wykładowcami, dostęp do materiałów, frekwencja na zajęciach, oceny z testów.
- Elastyczny czas zajęć – możesz wybrać dogodny dla Ciebie termin spotkań.
- Nie marnujesz czasu na dojazdy.
- Przyjazna atmosfera
- Nasze kursy mają fenomenalne opinie! Kursanci nas polecają.